Herzlich willkommen bei SONDO TREUHAND AGENTUR – ZAHLEN UND SPAREN ist unsere Leidenschaft!

 

PROFESSIONELLE EVENTS FÜR KLEINE UND GROSSE UNTERNEHMEN

 

Bei uns stimmt einfach alles – von der stimmungsvollen Lokalität in Zug über die Auswahl in Meggen bis hin zum liebevollem Team. Unsere langjährige Erfahrung und unser perfekt eingespieltes Treuhand Team machen es möglich – damit Ihr Anlass zu einem unvergesslichen Erlebnis wird! Lassen Sie sich von uns begeistern und planen Sie Ihren nächsten Kundentransaktion oder Ihre Firmenbuchhaltung. Ihre Zufriedenheit und die Ihrer Kunden stehen bei uns stets im Mittelpunkt!

 

Lassen Sie sich von uns begeistern und planen Sie Ihren nächsten Kundenanlass (zum Beispiel Pensionsplanung, Nachlassregelung..).

 

Unsere langjährige Erfahrung ist Ihre Garantie für das erfolgreiche Gelingen Ihres Anlasses. Freuen Sie sich auf ein ehrgeiziges und professionelles Team, das mit viel Leidenschaft nur eines im Sinn hat: Ihre Zufriedenheit und die Ihrer Gäste. Sei es ein Hochzeitsjubiläum, ein runder Geburtstag oder der Abschluss einer hart erarbeiteten Doktorarbeit: zum Feiern gibt es schliesslich immer einen guten Grund. 

 

ANLÄSSE, DIE IHNEN AM HERZEN LIEGEN, 

denn Feiern ist meine Leidenschaft!

 

Markenzeichen und eingetragene Markenzeichen SONDO, sind Markenzeichen oder eingetragene Markenzeichen der International

S. ROTH FIRMA.

 

Die Informationen auf dieser SONDO Website unterliegen zukünftigen Änderungen ohne Ankündigung. Wenden Sie sich an den ROTH Servicedienst für die aktuellsten Informationen zu Produktnamen, Vermittlernummern und sonstigen Aspekten.

• Die JPEG Photos und Voice VIDEO Rekorddateien in diesem ALBUM können vom aktuellen Produkt abweichen. Obwohl dieses ALBUM mit größter Sorgfalt bezüglich seiner Genauigkeit erstellt wurde, können sich dennoch gelegentlich Fehler ergeben. Jegliche Fragen oder Bedenken bezüglich fragwürdiger Informationen, möglicher Fehler oder Auslassungen richten Sie bitte direkt an den SONDO-dienst.

• Die ROTH Corporation und SONDO Social Media Roth sind die Urheberrechtsinhaber dieses ALBUM. Das Urheberrecht verbietet eine nicht autorisierte Reproduktion dieses ALBUM oder eine nicht autorisierte Weitergabe dieser Reproduktionen.

• Beachten Sie, dass SONDO keine Haftung im Fall von Schäden, entgangenen Gewinnen oder Forderungen Dritter aufgrund einer falschen Verwendung dieses Produkts übernimmt.  

 

Haftungsausschluss LUZERN Schweiz 

 

1. Inhalt des Onlineangebotes

Der Autor übernimmt keinerlei Gewähr für die Aktualität, Korrektheit, Vollständigkeit oder Qualität der bereitgestellten Informationen. Haftungsansprüche gegen den Autor, welche sich auf Schäden materieller oder ideeller Art beziehen, die durch die Nutzung oder Nichtnutzung der dargebotenen Informationen bzw. durch die Nutzung fehlerhafter und unvollständiger Informationen verursacht wurden, sind grundsätzlich ausgeschlossen, sofern seitens des Autors kein nachweislich vorsätzliches oder grob fahrlässiges Verschulden vorliegt.
Alle Angebote sind freibleibend und unverbindlich. Der Autor behält es sich ausdrücklich vor, Teile der Seiten oder das gesamte Angebot ohne gesonderte Ankündigung zu verändern, zu ergänzen, zu löschen oder die Veröffentlichung zeitweise oder endgültig einzustellen.

2. Verweise und Links

Bei direkten oder indirekten Verweisen auf fremde Webseiten ("Hyperlinks"), die außerhalb des Verantwortungsbereiches des Autors liegen, würde eine Haftungsverpflichtung ausschließlich in dem Fall in Kraft treten, in dem der Autor von den Inhalten Kenntnis hat und es ihm technisch möglich und zumutbar wäre, die Nutzung im Falle rechtswidriger Inhalte zu verhindern.
Der Autor erklärt hiermit ausdrücklich, dass zum Zeitpunkt der Linksetzung keine illegalen Inhalte auf den zu verlinkenden Seiten erkennbar waren. Auf die aktuelle und zukünftige Gestaltung, die Inhalte oder die Urheberschaft der verlinkten/verknüpften Seiten hat der Autor keinerlei Einfluss. Deshalb distanziert er sich hiermit ausdrücklich von allen Inhalten aller verlinkten /verknüpften Seiten, die nach der Linksetzung verändert wurden. Diese Feststellung gilt für alle innerhalb des eigenen Internetangebotes gesetzten Links und Verweise sowie für Fremdeinträge in vom Autor eingerichteten Gästebüchern, Diskussionsforen, Linkverzeichnissen, Mailinglisten und in allen anderen Formen von Datenbanken, auf deren Inhalt externe Schreibzugriffe möglich sind. Für illegale, fehlerhafte oder unvollständige Inhalte und insbesondere für Schäden, die aus der Nutzung oder Nichtnutzung solcherart dargebotener Informationen entstehen, haftet allein der Anbieter der Seite, auf welche verwiesen wurde, nicht derjenige, der über Links auf die jeweilige Veröffentlichung lediglich verweist.

3. Urheber- und Kennzeichenrecht

Der Autor ist bestrebt, in allen Publikationen die Urheberrechte der verwendeten Bilder, Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zu beachten, von ihm selbst erstellte Bilder, Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zu nutzen oder auf lizenzfreie Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zurückzugreifen.
Alle innerhalb des Internetangebotes genannten und ggf. durch Dritte geschützten Marken- und Warenzeichen unterliegen uneingeschränkt den Bestimmungen des jeweils gültigen Kennzeichenrechts und den Besitzrechten der jeweiligen eingetragenen Eigentümer. Allein aufgrund der bloßen Nennung ist nicht der Schluss zu ziehen, dass Markenzeichen nicht durch Rechte Dritter geschützt sind!
Das Copyright für veröffentlichte, vom Autor selbst erstellte Objekte bleibt allein beim Autor der Seiten. Eine Vervielfältigung oder Verwendung solcher Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte in anderen elektronischen oder gedruckten Publikationen ist ohne ausdrückliche Zustimmung des Autors nicht gestattet.

4. Datenschutz

Sofern innerhalb des Internetangebotes die Möglichkeit zur Eingabe persönlicher oder geschäftlicher Daten (Emailadressen, Namen, Anschriften) besteht, so erfolgt die Preisgabe dieser Daten seitens des Nutzers auf ausdrücklich freiwilliger Basis. Die Inanspruchnahme und Bezahlung aller angebotenen Dienste ist - soweit technisch möglich und zumutbar - auch ohne Angabe solcher Daten bzw. unter Angabe anonymisierter Daten oder eines Pseudonyms gestattet. Die Nutzung der im Rahmen des Impressums oder vergleichbarer Angaben veröffentlichten Kontaktdaten wie Postanschriften, Telefon- und Faxnummern sowie Emailadressen durch Dritte zur Übersendung von nicht ausdrücklich angeforderten Informationen ist nicht gestattet. Rechtliche Schritte gegen die Versender von sogenannten Spam-Mails bei Verstössen gegen dieses Verbot sind ausdrücklich vorbehalten.

5. Abuse

Keines der sich auf unserer Seite verlinkten Videos befindet sich auf unseren Servern. Daher können wir auch keins der Videos aus dem Internet entfernen. Bitte wenden sie sich dazu an den Hoster der Streams.

6. Rechtswirksamkeit dieses Haftungsausschlusses

Dieser Haftungsausschluss ist als Teil des Internetangebotes zu betrachten, von dem aus auf diese Seite verwiesen wurde. Sofern Teile oder einzelne Formulierungen dieses Textes der geltenden Rechtslage nicht, nicht mehr oder nicht vollständig entsprechen sollten, bleiben die übrigen Teile des Dokumentes in ihrem Inhalt und ihrer Gültigkeit davon unberührt.

 

Risikowarnung:
Investitionen in die Aktien tragen ein hohes Risiko und sind möglicherweise nicht für alle Anleger geeignet. Es besteht die Möglichkeit, dass Sie einen Verlust gleich oder grösser als Ihre gesamte Investition erhalten können. Deshalb sollten Sie kein Geld investieren oder riskieren, dass Sie nicht bereit sind zu verlieren. Sie sollten sicherstellen ,dass Sie alle Risiken verstehen. Vor der Verwendung von Online Plattformen, bestätigen Sie bitte die mit Online-Investitionen verbundenen Risiken.

Der Inhalt dieser Website darf nicht als persönliche Beratung ausgelegt werden. SONDO empfielt eine Beratung durch einen unabhängigen Finanzberater.

 

Lassen Sie sich heute kostenlos und unverbindlich eine Krankenkassen-Offerte mit günstigen Angeboten erstellen. Dabei profitieren Sie von hohen Ersparnissen und massgeschneiderten Produkten, speziell für Ihren Kanton.

 

 

 Code of conduct

Read it. 

Learn it. 

Live it.

How we do 

what we do.

How do we behave in our business? What are our responsibilities and ethics? How do we create a sound economy for our clients and customers, our society and ourselves?

This document answers these and many more questions by presenting our Code of conduct. It affirms our strong commitment to comply with laws and regulations. It highlights our values as a company and provides an intuitive code to follow in your daily work. 

As role models within our industry we strive to change the perception of debt collection. This is an ambitious task. But if we all live by our purpose, mission and values, we will succeed.

 

Together we grow as a company and as individuals.Our Code of conduct provides invaluable guidelines for operating in the world of credit management and financial services. It contains a vision of a company that takes the lead in creating a better economy where companies and individuals can provide and receive credit in a safe and secure way. A company that is formed by more than 8,000 individuals. All of us. Together.

The code will help you make all those daily decisions in your work - allowing you to provide solutions and answers to our clients and customers that go beyond existing ethical standards of the debt collection industry.

It applies to me, you and all of us who represent Sondo, including management, independent contractors and consultants.

No Code of conduct can provide answers to every ethical consideration you may come across. Still, it's everyone's joint responsibility to try our best to apply it. As Sondo employees, we are individually responsible for understanding the laws, regulations and internal rules that affect our jobs. 

We have a road ahead of us, leading towards a future where Sondo is considered a spokesperson for our industry. Where companies all over Europe and beyond reach out to us for support in managing outstanding receivables. And where millions of people receive careful and accurate support to become free of debt.

We can only reach that future if all of us are true to our values, our beliefs and our ethical guidelines.

If you have any questions, please don't hesitate to approach 

 

Our purpose

Leading the way to a sound economy.

 

 

Our overall purpose is to lead the way to a sound economy. Through our wide range of credit management services, including financial and collecting services, we help companies of all size prosper. We improve cash flow, increase liquidity and minimize risk. We make trade simple, safe and fair, by making sure that companies get paid while helping people get out of debt. This is how we contribute to a sound economy for individuals, companies and society.

Caring for

our client's

customers is a win-win-win.

 

Our mission is to help companies prosper by caring for their customers. We do this by promoting healthy payment behaviour. We make sure invoices and reminders are sent readily and that payments are made on time, which benefits both seller and consumer. When collection cases are a fact, we are committed to making these cases as smooth and respectful as possible for all involved. 

In this way we make sure credit benefits everyone and becomes a vital and important part of a healthy economy. It is a win for our clients, for our client's customers and for us.

Our core values

 

Empathy

Our business is about people and creating shared value for businesses and society. Each situation is unique and has its own social and economic realities. We strive to understand individuals, different perspectives and always treat others with dignity and respect - our clients and their customers, as well as our colleagues. Their understanding enables us to provide more value, to find deeper meaning in the work we do and ultimately to achieve our shared mission.

We listen actively and seek to understand

We are open-minded and flexible

We show patience and offer support

 

 

 

 

 

 

Ethics

 

 

We go beyond compliance. We are role models within our industry and have both the opportunity and responsibility to set new standards and change the way people perceive credit management. This means being a driver of fair treatment for all customers and working with clients and partners that share our values. To achieve this, we hold ourselves to the highest standards of fair and honest practice in everything we do.

We put society and sustainable business at the forefront

We are accountable for our actions

We do the right thing - living and leading by our values and Code of conduct

 

 

Dedication

One of our greatest strengths is the enthusiasm and engagement of all our people. Through an everyday commitment to be a little better today than we were yesterday, we bring out the best in each other. We grow as individuals and teams to shape the futureof our company, bringing greater value to our clients and their customers. Change is a constant in our world, but we continue to push forward.

We share knowledge and best-practice to cross internal borders

We are committed to and responsible for our own development

We go the extra mile and never give up

 

 

Solutions

 

At the end of the day, it is what we have managed to accomplish with our clients and their customers that matters the most. Our ability to develop the best solutions and create true win-win scenarios is what differentiates us in the market. Through innovative thinking and action, we exceed expectations and take on the role of thought leaders in our industry.

We focus on results, not problems

We collaborate to deliver innovation to our clients

We push for quality and professionalism

 

 

Caring about others 

By living our values, we create value for all.

Code of Conduct

Sondo

We help businesses to optimize their cash flow and we help consumers become free of debt. Simply put, we make sure everyone involved comes out ahead; both the ones that buy and sell goods and services, big corporations and small companies, our society - and ourselves.

Our customersBy helping and caring for customers to solve their financial problems, we lay the ground for a sound economy for all. We take guidance from our core values and we see everyone as individuals to be treated with respect.

Our clientsWe empower our clients and help their businesses grow. Our complete line of credit management services ensures efficiency, lower risk and improved cash flow. 

Our business partnersWe strive to be the preferred associateof our partners. We are as transparent as possible in all dealings. We make no improper payment of any kind, nor do we do business with anyone who does.

Our societiesA sound economy is the foundation of every sound society. By committing ourselves to follow our values and ethics as well as laws and regulations, we can play an important role and make a big difference.

Our shareholdersIn the end the value of our company is determined only by ourselves and our performance as professionals and individuals. By staying true to our values, our company will prosper and our shareholders that have invested in us will get the value of our company that they expect.

 

 

 

 

 

 

 

 

Caring about colleague 

 

Together we bring out the best in each other.We wish to be the employer of choice for you and your colleagues as well as potential employees. Our aim is to attract, develop and retain qualified and motivated employees. 

Our primary assets

The skills, enthusiasm and engagement of each one of us are our primary assets. We promote a diversified workforce to bring in more perspectives into our business. Through an everyday commitment to our values and ethics, we bring out the best in each other.

Equality and respect

We are committed to fair employment practices and equal opportunities for all employees, in accordance with local law. We believe in an open-minded work environment and do not tolerate any form of discrimination, intimidation or harassment. And of course, we do expect you and your manager to always ensure that every colleague is treated with respect - regardless of race, colour, gender, national origin, religion, age, sexual orientation, gender identity, disability, or any other status protected by law. 

Safe workplace

A safe, healthy and secure workplace is everyone's responsibility and we offer all our employees a clean, organized work environment where we care for everyones wellbeing. To maintain a healthy workplace, we comply with all mandatory safety standards.

Other assets

The Sondo Group has a wide variety of assets, and in addition to our primary asset, our employees, we have physical assets including (facilities, equipment, IT systems, etc), proprietary information and intellectual property. Our assets may be used for legitimate business purposes only and must be safe-guarded at all cost.

Caring about sustainability

 

Doing the right thing meanseverything.

As the undisputed market leader in credit management, we have a big responsibility in terms of sustainable development. We work actively to promote the development of a sound economy, which encompass pursuing dedicated efforts in economic, social and environmental sustainability.

Our main contribution to sustainability is our commitment to promote economic sustainability for people, companies and entire societies. We attach great importance in our work to fight corruption and bribery, limit our negative environmental impact, respect human rights, contribute to beneficial working conditions and share our knowledge. This is why we signed the United Nations Global Compact and are committed to incorporate its principles into our business strategy, culture and daily operations. We communicate the progress of our work related to economic, social and environmental sustainability in an annual sustainability report.

To reduce our ecological footprint, we encourage alternatives to transport and travel, such as conference calls and video conferencing. We committed ourselves to only use company cars that emit less than 130 grams of carbon dioxide. We also do our utmost to reuse office material and to decrease the usage of paper.

Caring about laws and regulations

 

The conduct of each of us, decides the future for all of us.

 

We hold ourselves to the highest standards of fair and honest practice in everything we do. This means respecting and complying with laws, regulations, internal rules and agreements at all times.

 

Caring about laws and regulations 

Code of conduct

Sondo

Conflict of interest

In all matters of a financial nature, we must always safeguard the interest of Sondo, our shareholders, clients and customers. If your relationship with the other party is not of a purely professional nature, e.g. family, friendship, personal financial links or any other form of dependency, you should always contact the relevant manager to discuss the best approach.

Anti-bribery and corruption 

We always comply with anti-corruption laws and practices regardless of where we conduct our business. You and your family members may not receive any payments, gifts or other benefits from anyone we do business with. Monetary values and procedures are further explained in the Anti-Bribery Instruction.

Transactions with governmental officials

When dealing with government officials, agencies or enterprises, our behaviour must always be beyond reproach. You may not offer, promise, authorize or make any payment of money or anything else of value to any domestic or foreign governmental official or employee.

Competition and fair dealing

We believe in fierce but fair competition. Every employee is therefore required to comply with all relevant competition laws where we conduct business. We do not accept any conduct that could give rise to anti-trust charges.

Insider trading

During our work, we may come across inside information that can influence share prices. It's unethical and illegal to make use of any such information for personal gain or to share it with others who are not authorised to receive it. 

Anti-money laundering and counter terrorism financing

Sondo should not be used for money laundering or terrorist financing purposes. All employees and suppliers must also ensure compliance with any applicable sanctions regimes and avoid any business with targeted individuals, entities and governments.

Secrecy and data protection

The protection of information disclosed to us from clients, customers, and suppliers is a fundamental right, whatever the nationality or residence of the person. Confidential information also includes our own internal company information.

 

Caring about communication

Knowledge means responsibility.

We are a publicly owned company listed at Nasdaq Stockholm. This means we are required to disclose information that may affect the price of Sondo shares. Our ambition is to comply with these rules and be as transparent, open and proactive as possible. All of us working at Sondo need to be aware of the main principles for our external communication - including who is the company's designated spokesperson in your local market. 

In recent years our ways of working has changed. Social media has created an environment where we, as a company, can communicate more directly with our interest groups, both from work but also outside our workplace. We frequently use social media and we encourage everyone to tag and share posts that are relevant to us and our business. Mobile communication allows us to have conversations while we are on the move. But, when you as an employee are active in social media or have telephone conversations in public spaces, you must understand that when you express an opinion, you indirectly express an opinion of Sondo. Making posts or to represent our company in a way that interfere with the values of Sondo is not acceptable.

Reporting misconduct

How to do the right thing when something is wrong.

We all have a responsibility to report known or suspected misconduct and violations of our ethical standards, laws and regulations. This may be done to your immediate manager, their manager's manager, human resources manager or to the local Compliance Officer.

Reports can also be made anonymously through the Code of conduct Hotline where your identity will be protected. The Hotline is available as a web-based application and as a telephone service. You will find both on the SondoNet.

 

For additional material or guidance, contact your local compliance officer or look at internal rules on SondoNet.